Friday, 30 December 2011

Kenangan di Akhir Tahun 2011 ^____________^ "

Assalamualaikum..hai hai hai..bertemu kita lagi ekkk kali ni..hehehe lately ana rajin lakkkk nak hupdate blog ni..al-maklumlahhh tengah "free" kan..free lahh sangat kannn..hahaah yang penting lepas ni mesti jarang ana hupdate...yelahhh lepas2 ni mesti sibukk..dengan final exam,test,quiz,assignment..semua berduyun2 beratur nak tunggu turn je ni..alahaiiiii hurmmmm =__________="

Apa maksud entry kali ni ekkkk??? hehehe *berteka teki lahhh kalian yerrrr :P setiap hujung bulan 12 jeee ana mesti sambut dengan "kawan ana" ni..mesti ada hadiah buat "dia"..ana happy sangat2 dipertemukan dengan "kawan" seperti dia..dia baik..kami da kawan dari kami kecikkk lagi..sejak kami di tadika..dua dua masih berhingus je kata orang..hahaah comel kannn???? dia amat memahami ana..waktu ana susah dan senang ana..dia mesti ada..kadang kala hati ana ni cemburu dengan sikap dia yang terlalu mengambil berat pasal orang lain..bukan cemburu pasal apa tapi cemburu kenapa ana tak ada sikap sebegitu.. hurmmm kadang kala kita pun tak sempurna kalau kita mengimpikan seseorang yang sempurna buat kita...betol tak???
wahhh tetiba berfalsafah pulak ana..hahaahhaha :D

30 haribulan 12..merupakan hari lahir "kawan" ana..ana keluar tadi jumpa dengan dia kejap..keluar jalan2??? makan??? tengok wayang??? dating???? semua salahhh..heheheehe ana jumpa dia cuma ana nak sampaikan hadiah je buat dia..ana tak nak simpan..sebab ana tak tau bila lagi ana boleh jumpa dia lagi lepas ni..dia pun kena buat praktikal nanti...lagilahhhh susahhhhh nak jumpa kannn..ana anggap semua tu satu cabaran je..hehehe *poyo lakkkk ayat ana ni.. dia selalu cakap kat ana...biarlahhh dia keje dulu..ada rumahhh,ada duitttt,ada keretaaaaa,ada semuanyerrrrr..barulahhh dia kahwinnn..kalau tak dia takkan kahwinnn..sebab dia takottt..takotttt tak dapat nak tanggung anak bini dia nanti..haahaahhaah luas betol pemikiran "kawan" ana sorang ni.. bagusssss teruskannnn niat suci awokkk yerrr..saya sentiasa sokong awokkk dari belakang.. <3

That was really awesome!!! I have another great moment today!!! Thanks for being my "Friends" in my life..saya sayangkan awokkk sangattt..awokk tak pernah paksa saya dalam sesuatu perkara yang saya tak suka..awokk tak pernah aibkan saya..awokk tak pernahhh sentuhh saya..awokk tak pernah berkira dengan saya..thanks awokk jadi sahabat terindah buat saya.. <3 <3


 Muhammad Ashiq Hamidun

 hee..yang ni gambar lama..tahun lepas punyerrr gambar.. :P

hahaah..yang ni lagi lama..time abis form 5 agaknyerrr.. :) btw..thanks for being my "friends"..you are my "friends" for ever.. <3 <3 ^_________^



sampai sini dulu celoteh ana..happy teramat amat ni..nak mimpi indahh ni..hee k selamat malam..
bubyeeeee.....Assalamualaikum pepppssss!!!! Syukran yerr... ^________________^



mood: happy sangat sangat nehhhh ^_______________^





Thursday, 29 December 2011

I-City..Here I Come.. ^____________^

 Assalamualaikum peeppssss!!!! da lama rasanyerr ana tak hupdate blog ni..puhhhhh berhabuk da rasanyerr..hahaha al-maklumlahhh sekarang ni kann cuti semester..tiba lahhh masanyerr ana hang out with my lovely family..lagipun sekarang ni kan budak2 sekolah tengah cuti..kita kena pandai amik peluang yang da ada ni...hehe pandai sungguh ana ni berkata-kata kan??? *bijak bijak.. ^^, hari Rabu hari tu bersamaan 28 haribulan 12, ana bersama keluarga ana yang tersayang pergi ke I-City Shah Alam..wahhhh terujanyerrr bukan main lagi.. ana tak pernah lagi jejak tempat macam tu..adik2 ana semuanyerrr excited tak terkira..happy lahhh katakan..kami bertolak ke sana lepas Maghrib..kereta banyak sangat tak yah kata apa2..jem sana jem sini..sibuk memanjang..maklumlahhh bandaraya Kuala Lumpur kannn..kira2 pukul 9 kami sekeluarga sampai di I-City..sampai je pintu masuk tu kami adik-beradik terpegun dengan suasana sekeliling kami..ya Allah..cantiknyerrr pemandangan kat sini..penuh dengan lampu berwarna-warni.. ^______^ 









haaa..best kann??? ana suke sangat tengok lampu2 ni..cantikkkk sangatttt.. :D ana tak sangka ana dapat jejakkan kaki kat sini..walaupun tempat ni da ramai yang pergi.dan dahh ramai dahh yang sampai sini..ana gembira sangat2 sebab ana dapat luangkan masa ana dengan family ana.. <3 <3 bukan selalu ana dapat peluang macam nii kannn..adik2 ana pun happy je..ana lagi lahhh..tak terkata happynyerrr.. hee


family ana.. <3 <3

cantikkk kann??? *ana suke pic ni..
 
 adik ana yang no 2.. :)
 
cantikkk kaannn kuda ni??? ni kat dalam snow walk..
 
 mama dengan adik2.. ^__^
 
 ana with Huzair.. ^^,
 
adik ana yang no 3..Haziq..
 
ana dengan adik ana yang no 2..kami rapat since kecikk so ramai yang anggap kaim pakwe makwe..maklumlahhh muka kami tak sama..sorang ikut mak sorang ikut ayah.. ^_______^
 
 editted version from me..hehehe kenangan nehhh.. ^^,
 
 sampai sini dulu yerrrr..da banyak ni ana uploadkan buat tatapan korang..ana nak kongsikan saat gembira ana dengan kalian.. :) 



k lahhh..bubyeeee...assalamualaikum *tido dalam lena..hehehehe ^__________________^






Monday, 19 December 2011

Penghujung Cintaku- Pasha n Adele ^_____________^






Lirik Penghujung Cintaku - Adelia ft Pasha Ungu


Berakhir sudah pencarian cintaku
Jiwa ini tak lagi sepi
Hati ini tlah ada yang miliki

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta
Diri ini tak lagi sepi
Kini aku tak sendiri

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu

Aku akan menyayangimu
Kukan setia kepadamu
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta
Hati ini tak lagi sepi
Kini, aku tak sendiri

Aku akan menyayangimu
Kukan setia kepadamu
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu

Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu



tiba tiba ana 'jiwang' malam ni..hee :P *layan lahhh lagu ni..ana suka.. ^_____________^

k byyyeeeee assalamualaikum.. 


Thursday, 8 December 2011

10 Jihad Chenta ^___________^

 Assalamualaikum..ya habibi ya maulana..hee entry kali ni ana nak ceritakan pasal 'jihad chenta'..apa yang kalian paham pasal jihad?? jihad banyak maksud kan?? jihad chenta pulak?? huhuhuhu mari kita belajar apa itu jihad chenta.. :)


1.
╔═╦╗──╔╗
║╔╬╬═╦╣╚╦═╗
║╚╣║║║║╔╣╬╚╦╦╦╦╦╗
╚═╩╩╩═╩═╩══╩╩╩╩╩╝

Ya Allah…
Aku tidak meminta seorang yang sempurna,
namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna,
sehingga aku dapat membuatnya menjadi sempurna di mataMu
Seorang yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya
Seorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya
Seorang yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya
Seorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna..
InsyaAllah aku akan mencintainya dengan cara yang sempurna walaupun aku bukan insan yang sempurna...
Amin ya Rabbal alamin.. :)





2. ░K░I░S░A░H░░C░H░E░N░T░A░


❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤ 
B: kenapa awak tak nak naik motor dengan saya? Bahaya tau jalan sorang-sorang.
G: mane boleh kite naik motor berdua. Haram la. Bukan mahram.
B: tapi saya tunang awak. Bakal suami awak.
G: Sebab awak bakal suami saya lah tak boleh.
B: Habis tu, siapa yang boleh? Takkan orang lain pulak yang boleh naik motor dengan awak?
G: Mesti laa orang lain. Dan orang lain itu adalah suami saya.
B: Suami awak? Awak dah kahwin dengan orang lain ke? Kenapa saya tak tahu? Awak jangan main-mainkan saya!!
G: Saya belum kahwin laa. Kalau awak kahwin dengan saya, awaklah suami saya. Tapi sekarang ni, gelaran awak hanyalah bakal suami saya. Belum jadi suami
saya lagi.
B: oowh.. macam tu. Tapi beza sikit je kan??Tak lama lagi jadi suami jugak.
G: Beza sikit awak kata? Banyak bezanya tau. Kalau pegang tangan suami dapat pahala. Tapi kalau pegang tangan bakal suami dapat dosa. Lagipun awak boleh jamin ke yang awak memang confirm akan kahwin dengan saya?
B: awak tak percaya kat saya ke? Operatelah dada, x-ray lah hati saya ni. Saya sanggup mati sebab awak tau.
G: Saya tetap tak percaya. Sebab, boleh ke awak cakap dengan malaikat Izrail macam ni, “nanti dulu. Bagi la aku kahwin dengan awek aku dulu. Lepas tu baru ambil nyawa aku.” Haaa..macam mana? Boleh?
B: ishhh..mestilah tak boleh. Tapi tu lain….
G: apa yang lainnya? Jodoh dan takdir tu kan di tangan Allah. Sebab tulah saya tak boleh layan awak macam suami saya. Saya hanya boleh layan awak sebagai bakal suami sahaja.
B: susahlah awak ni. Itu tak boleh. Ini tak boleh. Susah betul.
G: kalau rasa susah, cari sahajalah bakal isteri yang lain. Kita belum bernikah lagi. Awak hanya bakal suami saya..Bukan suami saya..=)
❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤❀❤





3. ¸.•❤ TAUBAT SEORANG HAMBA ¸.•❤


★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★
Setiap manusia pernah melakukan DOSA...
Namun,dosa yang lalu biarkan ia berlalu..BERTAUBATLAH..
Kerana itu adalah jalan yg TERBAIK..
Teruskan melangkah dengan nafas yg BARU..
Tinggalkan segala kenangan yang PAHIT..
Jangan jadikan ia sebagai penghalang untuk kita terus melangkah...
Kita mengharapkan redha ALLAH, BUKAN redha MANUSIA..
Teruskanlah melangkah, walaupun banyak rintangan yg harus kita tempuhi...
Ingat, ALLAh sentiasa ada untuk mereka yang memerlukanNYA...
InsyaAllah..
★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★*°˙˙°*★..★



4.  (¯`✿ KERANA CHENTA (¯`✿

✿ܓAku minta BERPISAH bukanlah kerana aku MEMBENCI,cuma aku bimbang kau bukanlah UNTUKKU..kau bukanlah JODOHKU dan diakhirnya kita MENYESALI masa yang terbuang dan SIA-SIA,yang akan berakhir dengan KEKECEWAAN dan yang lebih aku bimbangkan ianya berakhir dengan KEMURKAAN Allah..Astaghfirullah✿ܓ





5. ♥♥.•*´¨`*•. (`'•.¸ (`'•.¸*¤* ¸.•'´) ¸.•'´) .•*´¨`*•.♥♥
♥♥ ...INDAHNYA CHENTA..♥♥
♥♥`*•.¸¸.•* (¸.•'´ (¸.•'´*¤* `'•.¸) `'•.¸) `*•.¸¸.•*♥♥

MENCINTAI…
BUKANlah bagaimana kamu melupakan…melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN!
BUKAN bagaimana kamu mendengarkan…melainkan bagaimana kamu MENGERTI!
BUKAN apa yang kamu lihat…melainkan apa yang kamu RASAKAN!
BUKAN bagaimana kamu melepaskan…melainkan bagaimana kamu BERTAHAN!


6. ♥☆.¸¸. DUHAI SAHABAT .¸¸.♥☆

~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*
Jika sekarang aku mengatakan
“Sahabatku, aku mencintaimu kerana Allah”,
Apa yang membuatmu mempercayai kata-kataku?
Aku rasa bukan kerana aku menuruti semua mahumu
Dan membiarkan kau melakukan apapun yang kau suka bukan?
Bukan… aku rasa bukan itu…

Maka akan aku katakan “Aku mencintaimu kerana Allah”…

Ketika aku menyayangimu kerana akidahmu …
Ketika aku meluruskanmu kerana tak ingin kau berbelok arah …
Ketika aku mendoakanmu tanpa kau tahu …
Ketika aku berlapang dada dengan teguranmu …
Ketika aku tersenyum untuk kebahagiaanmu …
Ketika aku menguatkan saat kau mulai terjatuh …
Ketika aku sekuat tenaga tanpa jemu membantumu ..
Ketika sahutan salam menyapa saat kita bertemu …
Ketika aku begitu cepat melupakan kesalahanmu …
Ketika aku membuka lebar-lebar pintu maaf untukmu …
Ketika aku menjaga rahsiamu …
Ketika kita duduk bersama dan pembicaraan kita selalu tertuju untuk kebaikan …
Dan Ketika terkadang aku perlu melepasmu dengan penuh keikhlasan …

Jika Allah yang memintaku untuk mencintaimu…
Dan aku melakukannya, dengan izin Allah dan semoga hanya kerana Allah….

Sahabatku, apa kau juga “mencintaiku kerana Allah”?
Maka aku akan selalu berharap…. dan semoga hanya kerana Allah….
Amin.

Nabi SAW bersabda :

“Doanya seorang muslim untuk saudaranya yang tidak bersamanya pasti dikabulkan. Di dekat kepalanya ada malaikat yang menjaganya. Setiap kali ia berdoa untuk kebaikan saudaranya, malaikat itu berkata “Amin”, Dan engkau akan mendapatkan yang serupa.” (Muslim: 48-Kitab adz-Dzikr wad Du’aa’, hlm. 88)
~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*


7. •.,,.-°-★ DEMI CHENTA •.,,.-°-★
☆ * ❤ ¸. • * ¨ `* •.♫. •☆ *❤ ¸. • * ¨ `* •.♫. •☆ * ❤ ¸. • * ¨ `* •.♫
Seth : Hai awak.. maaf sebab lambat..

Nora Elena : Janji pukul berapa? Sekarang pukul berapa?

Seth : Alaaa.. Relaks la.. Lambat sikit je pun..

Nora Elena : Sikit apa? 30 minit saya tunggu awak tau..

Seth : Awak... Kadang-kadang kita sengaja melewatkan waktu solat. Sedangkan dulu kita dah pernah berjanji untuk ikut suruhan Dia.. kan? Tapi mulianya Allah masih lagi sayang kita…

Nora Elena : Hhhmm.. Nak jadi ustaz la pulak..

Seth : Awak.. Kenapa pakai baju macam ni?

Nora Elena : Khas untuk awak tengok la.. Baru beli kelmarin..

Seth : Eh.. Kalau saya yang pakai baju fit, mungkin la ada rasionalnya sebab badan saya tough.. Hehe.. Tapi saya tak nak la pakai ketat-ketat.. Sesak nafas..

Nora Elena : Saya pakai macam ni pun untuk awak ja.. Saya masih pakai tudung tau..

Seth : Awak.. Tutup aurat bukan semata-mata pakai tudung. Baju mesti longgar supaya tak nampak bentuk badan. Stokin kena pakai. Aurat tu mahkota wanita, khas untuk suami. Jangan lah nak tunjuk kat saya. Sebab saya belum sah jadi suami awak.

Nora Elena : Hmmm.. Yelaa...

Seth : Saya ingat nak bawa adik saya tadi.. Dapat dia teman kita sambil jumpa bakal kak ipar dia ni..

Nora Elena : Alaaa.. Nak dating pun awak masih nak bawa orang lain join kita? Kacau daun la nanti..

Seth : Awak.. Tak manis kita berdua je.. Sedangkan orang tengok kita dah rasa tak sedap. Apatah lagi Allah yang Maha Melihat tu tengok kita.. Awak tak segan ke?

Nora Elena : Ermmm....

Seth : Family awak tak marah ke keluar jumpa saya ni?

Nora Elena : Diorang kan dah lama tau kita bersama. Takkan nak marah kot..

Seth : Takkan tegur sikit pun tak? Yela.. Kita asyik dating je.

Nora Elena : Kalau awak dah bosan dengan saya, cakap je! Tak perlu guna alasan family saya ok!

Seth : Saya bukannya bagi alasan. Kita dah lama couple tapi nikahnya tak. Semakin lama semakin tak selesa saya dibuatnya. Kalau setiap langkah kita ke masjid untuk menunaikan solat diberi pahala.. Agak-agaknya setiap langkah kita untuk berjumpa berduaan kat taman ni diberi apa ye?

Nora Elena : Err.. Cukup! Awak ni kenapa? Dah banyak berubah saya tengok. Dah tak sayang saya ke? Ke dah ada perempuan lain? Jawablah!

Seth : Memang saya dah banyak berubah… Saya sering lalai ingat pada Allah.. Allah beri macam-macam nikmat pada saya tapi saya buat tak kisah je semua tu. Dulu kalau awak tak balas mesej saya sebab merajuk dengan saya, saya dah gelabah.. Tapi bila saya dapat rasa yang saya jauh dari Allah, saya buat biasa je… Allah masih lagi sayangkan saya… Allah beri nikmat kasih & sayang dari awak. Saya bersyukur dapat kenal awak tapi malangnya awak tak menjaga saya sebaiknya. Awak tak sepatutnya mulakan semua ni dulu.. Saya nak kembali kepada fitrah sebab ingin berubah.

Saya memang ada perempuan lain. Dah lama saya ada perempuan lain tapi saya baru perasan kehadiran perempuan yang amat saya sayangi tu. Saya amat sayangkan mereka.

Nora Elena : Mereka? Sampai hati awak! Dasar playboy!

Seth : Saya memang ada perempuan lain. Ibu saya yang lahirkan saya. Sejak dalam perut lagi, dia amat sayang pada saya. Dia jaga saya dengan sebaiknya. Tapi bila saya dah besar, saya tak jaga dia pun. Saya sanggup melawan cakap dia semata-mata nak ikut kawan & nak jumpa awak. Ibu selalu pesan macam-macam tapi saya tak dengar pun. Saya dengar cakap awak je. Bila awak merajuk dengan saya, saya pujuk beriya-iya. Tapi bila ibu terasa hati dengan saya, saya cakap “entah pape la ibu ni”. Kalau dengan adik & kakak, lagi teruk saya layan.. Kejamnya saya..

Saya sayangkan awak, tapi..

Nora Elena : Tak payah nak tipu! (Nora terus memotong apa yang ingin dikatakan oleh Seth pada dirinya…)

Seth : Saya sayang awak… Disebabkan saya sayang awak, saya nak lepaskan awak. Saya tak nak awak terus hanyut dengan saya. Kita buatlah haluan masing-masing. Kenal diri kita. Kenal Allah. Ingatlah walau apa yang kita buat, Allah tak pernah lupa kita. Sentiasa kita dapat nikmatNya. Saya nak korbankan semua ni kerana Allah sebelum Allah betul-betul tak hiraukan kita & terus biar kita hanyut dengan duniawi…

Nora Elena : Awak!! Kenapa sekarang??? (Air mata Nora mula menitis di pipinya..)

Seth : Kerana Hidayah dari Allah tak datang selalu. Hanya datang pada orang yang dipilihNya. Saya taknak nanti Allah tarik balik hidayahNya ini.

Nora Elena : Saya sayang sangat kat awak.. (Nora mula mengesat air matanya…)

Seth : Allah lebih sayangkan awak dan amat sayang pada kita…

Nora Elena : Awak... Tak kesian kat saya ke?

Seth : Saya lebih kesian pada awak jika awak diseksa di akhirat nanti kerana saya. Saya tak mampu nak tolong awak lagi pada waktu itu.. Saya minta maaf teramat sangat.. Saya terpaksa lepaskan awak kerana Allah… Biarpun sekarang awak tak redha dengan perpisahan ni, tapi InsyaAllah berkat keredhaan Allah dengan usaha kita yang sakit keranaNya, awak akan faham juga nanti. Terima kasih untuk segalanya.. Jaga diri awak sebaiknya untuk Allah.. Assalamualaikmum...

(Seth melangkah pergi dengan sepenuh kekuatan dipendam dalam diri agar tidak menoleh ke belakang untuk melihat Nora yang pastinya sedang terseksa dengan perpisahan ini. Air mata jantan Seth akhirnya jatuh jua kerana kesungguhannya melepaskan sesuatu yang disayangi kerana ingin mendapatkan keredhaan Allah SWT)

8. ☆¨¯`♥ CHENTA DI HATIKU ☆¨¯`♥
(¯`v´¯)
`·.¸.·´`·.¸•*¨¨*•.¸¸❤`·.¸.¸¸.•*❤•*¨¨*•.¸¸❤•*¨¨*•.¸¸❤
Tak pernah DIA perbolehkan cinta kita bersemi sebelum waktunya.

Maka tak perlulah berharap & memberi harapan,

pada dia yang belum tentu DIA takdirkan untuk kita.

Allah bukan tak punya alasan mengapa hati kita harus terjaga,

dari cinta sebelum waktunya.

Kerana DIA tak ingin kita berdosa, kecewa & terluka.

Adakah kita menyedarinya.....?
(¯`v´¯)
`·.¸.·´`·.¸•*¨¨*•.¸¸❤`·.¸.¸¸.•*❤•*¨¨*•.¸¸❤•*¨¨*•.¸¸❤

9. | ❁◕ ‿ ◕❁►SAHABAT DI HATI ◄❁◕ ‿ ◕❁ |

♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥
Aimi : Ibu,kenapa susah kita nak dapat sahabat yang betul2 bersifat sahabat?

Ibu : Anakku, Allah itu Maha Adil..kalau dalam mencari jodoh pun, kita dahulu yang perlu menjadi baik untuk mendapatkan yang TERBAIKkan??begitu jugalah dalam petua bersahabat, jadilah sahabat yang baik dahulu sebelum kita mengharapkan seorang sahabat yang baik..saat susah dan senang dia tetap bersama walaupun dia cuma mampu mengirimkan sepotong doa.
♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥ ♥ ☷ ♥


10. ”*°•✫ AWAK,SAYA NAK TANYA NIE!! ”*°•✫
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪(¯`*•.¸,¤°´`°¤,¸.•*´¯)♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪
♥ Awak boleh cinta Allah dan Rasulullah dulu sebelum menchentai saya ??
♥ Awak boleh imamkan solat saya ??
♥ Awak boleh bimbing saya mencari Chenta Illahi ??
♥ Awak boleh bimbing saya dlm menuju Syurga hakiki ??

♥ Soalan wajib tanya buat bakal suami ♥
(✿◕‿◕✿)
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪(¯`*•.¸,¤°´`°¤,¸.•*´¯)♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪



harap kalian ceria dan paham apa yang ana cuba sampaikan..hee :)



 kbaiiii assalamualaikum..

Saturday, 3 December 2011

Penatnyerr Layan Orang Macam Awakkk!!!!

Assalamualaikum..huiiiii...ada jugak kan orang macam ni kat dunia ni..kita da cakap kita tak nak dia kacau kita lagi..hurmm bukan ana tak nak layan orang macam awak tapi lama-lama penat kot..CUKUPLAHHH TU!!! ..ana penat sangat2 layan hamba Allah macam awak..jangan kol ana lagi..mesej ana lagi..lagipun kita da janji nak jadi kawan je..ana betol2 tak selesa bila awak buat ana macam ni..TOLONG LAHHHH!!!! ana merayu kat awak jangan kacau ana lagi yerrr..ana rasa ana macam bawak satu bebanan yang sangat besar atas kepala ana ni bila awak buat ana macam ni..ana tak nak pelajaran ana terganggu disebabkan awak..ana tak nak jugak ana menjadi perosak kepada hubungan awak..awak da ada kekasih hati awak yang amat sayangkan awak..jangan lahh awak sia-siakan dia..sayang lahh dia sebaiknya awak..TOLONG LEPASKAN ANA..yang tu je ana mohon dari awak..kita boleh jadi kawan sampai bila2 kan??? :) TOLONG!!! :'(

*macam mana nak terus terang dengan orang macam ni yerrr??? ana rungsing larrr...kbaiiii

Thursday, 1 December 2011

Hilangnya 2 Orang Sahabat Kesayangan..

 Assalamualaikum..hurmmm sedihkan tajuk entry kali ni..ana hilang 2 orang sahabat ana kat UiTM Pahang ni.. :( sedih rasanyerrr bila diaorang ni takde dalam kelas..lain sangat rasa..tak dengar dahh esha zubair ni dok jerit jerit dalam kelas..gurau2 dengan esha..serius rindu gila..esha da lahhh rapat dengan budak2 lelaki..mesti diorang paling rindu dengan esha kan??? kita tak tau..tapi ana rindu sangat2 dengan esha buncit ni..hee ana suka panggil dia 'buncit'..comel je.. :) esha ni buat fast-track kat UiTM Melaka..amik International Business..sumpah rindu sangat2 dengan esha even kita tak rapat mana tapi classmates kan..apa2 pun mesti rindu..da 3 semester kita sama kelas..tup tup this semester dia da tak de.. sedih sedih..ana uploadkan gambar esha ni buat anda2 tatap..huhuhu kenangan kot sumea tu.. :)



   haaaa....yang ni la esha zubair@esha buncit ana..hee :) *comel kan????



alamak..hee gambar ni cam tak senonoh sikit..tengok zack tu..esha pun.. :D btw yang ni je ana ada buat kenangan..

yang ni pulak..esha yang hujung sekali..ayu kan..berbaju hijau lumut.. :) gonna miss u esha... :'( jangan lupakan BM111C kat sini..kami akan doakan kejayaan esha kat sana..jangan lost contact dengan kami tau..sayang esha lahhh.. <3 <3

 And the other one person is..Suhana Samsuddin..yang ni lagi sedih..ana rasa susah nak jumpa sahabat mcm dia..ana suka tengok suhana ni..comel,baik tau..hee ana suka time dia datang bilik ana then mintak cerita korea dekat ana..tanyakan soalan past semester yang kadang2 ana pun tak dapat jawab *maaf yerr sue.. hee nad mmg tak paham :D main baling2 selipar waktu2 petang..al maklumlahhh hilangkan stress..main kejar2..guntingkan rambut sue jadi mcm pelakon cerita korea yang sue minat Jan Di..buat hidung mcm cerita You're Beautiful..eee sumpah rindu gila dengan sue..tak de lagi gelaran 'sue-farah' tinggal farah sorg..mesti farah terasa sangat2 dengan ketiadaan sue.. *tiba2 mood sedih ni.. :'( tapi seriusly ana teramat rindu dengan sue..walau apa pun pilihan sue sekarang sue belajar elok2 yerr..nad yakin sangat2 sue boleh buat..nad selalu doakan sue kat sana tau..nanti apa2 contact tau..hope our friendship never ends ok sue??? kita da 3 semester kenal..mesti sayang kan kalau kita tiba2 putus sahabat??? sue ni buat fast-track jugakk tapi kat UiTM Johor..amik Finan huhuhu okai jom tengok gambar sue lak yer.. :D

  comel kan?? mcm yang ana katakan tadi..hee suhana samsuddin.. <3 <3

haaa..yang ni la yang ana gelarkan 'sue-farah'..comel kan mereka berdua..mmg sepadan berdua.. *sama sama kecik dan comel 


ni la satu2nya gambar ana dengan sue ni..ana sayang sangat2 gambar ni..seriusly miss u sue.. :( jangan lupakan nad dan kami2 yerrr.. <3


okai..mehhhh ana letakkan gambar mereka bersama buat tatapan kalain yerr.. :)





owrite..ana rasa cukup lahhh tu..lagi ana rindu dengan 'mereka' ni lagi ada..takpelahhh ada jodoh kita jumpa lagi..moga berjaya kat tempat baru..gonna miss both of u..sayangsss korang sangat2 tau..ingat kami kat sini selalu.. :)


kbaiiii..assalamualaikum.. :D <3 <3 <3

New Semester Begin.. :)

  Assalamualaikum sahabat2 sekalian..sihat??? harap2 kalian sihat je..al maklumlahh sekarang ni kan musim hujan..ramai yang batuk,demam dan selsema..harap kalian sihat je ye..ermmm 24 hb 11 hari tu ana da pun masuk semester 4..haaaa new life student started again..fuhhh!!!! this time subject very hard..stdy pun kena hard la kan?? hee tak la..kita kalau nak stdy kena stdy smart ok..not stdy hard.. :)

 Result for this semester ana tak rasa yang ana boleh DEKAN..makin jauh rasanyerr ana nak dpt DEKAN ni..hurmmm subject pun not bad..tapi tak pe kot..ana akan usaha semampu ana boleh..insyaAllah kejayaan tu akan datang kepada orang yang berusaha kan..hehehe :D wahhhhh..berpuitis pulak ana..bukan selalu ni..

 For this semester ana dapat lecturer yang sangatttt bestttttt... :) paling best lecturer LAW..ana suka sangat.. ana harap ana x repeat apa subject pun for this semester..HOPEFULLY!!!!!! ana akan cuba apa yang terbaik untuk diri ana..aminnnn <3 <3

 ana with Naziroh.. :) (ana selesa bila sengan dia..apa benda ana cerita ngn dia..kt UiTM ni..dia lahhh kwn ana..)



Naziroh dan Ain..my besties for ever.. <3 <3 <3 sayangssss korang berdua...



kbaiiiii..assalamualaikum..

Wednesday, 2 November 2011

Result oohhhh result..

 Assalamualaikum and good morning..da pagi da skrg ni..jam kat laptop ana da menunjukkan pukul 2 a.m tapi mata ana tak terasanak tdo lg skrg ni..hurmmm memikirkan result yang akan keluar esok @ bersamaan hari Jumaat..arghhhh !!!!! takotnyerr an.. cmne yerr result ana nanti...







 This semester subject semuanyerr hard2..ana da berusaha yang sebaik mungkin..ana harap sangat ana dapat keputusan yang terbaik dan tak de repeat apa2 subject..huuhuhuhu





 ana tak nak jadi mcm gmbr tu.. menangis lagi for this sem.. TAK NAK!!!!!!!!






Haaaaa..mcm ni larr yang ana idam2kan..a good result..not for myself only..for my family also.. :)





yang penting ana da berusaha..ana iringi dgn doa dan sujud kepada-Nya.. tawakkal dgn apa yang dikurniakan oleh-Nya.. Insyaallah.. :D *motivate diri sendiri hee




hee..tau tak apa maksudnyerrr tu..sampai sini peeps..ana nak sign out ni..penat larr fikir benda ni..huhuhu apa lg..bubbye..jaga diri kalian semua.. :) and i say goodbye..hik3 :P wassalam.. <3<3

Tuesday, 1 November 2011

Perjumpaan Semula Kami :D

 Assalamualaikum sahabat..halooo peeps !!!! rindunyerrr ana dgn blog ni..da lama kan tak hupdate blog..maaf larr ana sibuk sedikit..huhuhu kalian sehat?? ana harap kalian sehat di samping org yg kalian sayang.. <3

 Jikalau diberi peluang yang mana kalian lebih pentingkan sahabat atau kekasih kalian?? kalau soalan sebegitu ditanya pada ana..hurmmm ana mungkin akan jawab.. SAHABAT  kenapa?? sbbnyerr ana lebih suka bersahabat drpd berkasih..hehehe *mcm pelik tak bunyinyerr??

 Ana selesa macam ni..sahabat ana terbaik pernah ana jmpe..ana sayang kalian sngt2..pada tanggal 23 hb 10 2011 *agaknyerr larr tarikh tu..ana tak ingt larr sebenarnyerr :p ana berjumpa semula dgn sahabat2 ana..kami berjumpa di Taman Tasik Titiwangsa.. sbb situ je tmpt yg dekat dgn kami waktu tu..macam2 yang kami sembangkan al-maklumlah da lama tak berjumpakan..lagipun kami semua berpisah..semuanyer lain2 tempat belajar.. ana di pahang, farahah dan dina di johor, eza di kelantan, nad di negeri sembilan, ady,kina,muis dan acap Pra U SMKBBS.. :) kan?? jauh2 kan..semua da ad haluan masing2..

 Hari tu hari paling gembira buat ana dan sahabat2 ana..yelakan berkumpul ramai2..borak2..bila lagi kan boleh cmni?? cikgu ana waktu sekolah dulu pernah pesan kat ana "zaman remaja ni larr kita kena manfaatkan seelok2nyerrr sbb zaman remaja ni larr kita ad banyak kenangan dan kenangan tu larr kita ingat waktu kita tua nanti..zaman remajalarrr zaman yang kita boleh gembira2 macam ni..tak sama nanti waktu kita da kerja..:)"
bila difikir2kan balik..betul larr apa yang dicakapkan cikgu ana tu..rugikan kepada sesiapa yang sia2kan zaman remaja dorg..waktu berkumpul tu mcm2 ragam boleh jumpa..hehehe ana asyik gelak je bila jumpa dorg..dorg larr penawar duka ana..di tempat belajar ana,ana tak kan rasa mcmne ana rasa waktu ni..dorg sahabat terbaik pernah ana ad dan terbaik pernah ana jumpa..hope our friendship never ends.. :-* love u alls..

 Jom kita tgk gambar kami.. :) hope u alls enjoy walau sikit je gambarnyerr.. <3 sekian..wassalam..

   ni gambar bila kami da nak balik da.. *snap a few of pictures for our memory hee




   comel kan?? *yang pakai baju sekolah tu acap.. :) the best picture that day.. <3 <3




   love this picture also..ady comel kan?? :) *gaya faizal tahir katanyerr teringin jadi mcm faizal tahir..hehehe




    kita tgk apa ni ady?? *teruja kan?? hee




 haaa..yang ni larr adyputra..kawan ana paling rapat dgn ana..suka buat lawak..ana banyak gelak dgn dia larr..




 yang ni lak..farahah..comel kan?? yang ni pun kawan baik ana jugak.. :D



 kina..hehehe sama je perangai dia yang lama..still dgn gelak besar dia.. *hee tak elok kina..da besar da.. :)




 nanad..yang ni paling lama tak jumpa..dekat setahun lebih da tak jumpa.. *yang ni pun sama..still tak hilang lagi perangai lama.. :D but thats ur ways..




haaa!!!! yang ni lak sape lg..ana larr..tgk tu..gelak sakan kan?? tak kering gusi ana bila jumpa dorg ni..hilang semua rasa tension.. :) * nmpak tak muka tension tu?? hee


Okeyyy..sudah larr tu yerr..if ad benda baru ana nak kongsi dgn kalian ana hupdate lg ana punya blog ni yerr..sampai sini dulu kalian..jaga diri kalian..mutiara kata pada hari ini ialah..



 hehehe..kalian dalam zodiak yang mana yerr?? *ana aquarius..hee mcm berlagak larr lak.. :D bubbye.. <3